Vliegtuigmaatschappij is verantwoordelijk voor informeren passagiers over vluchtwijzigingen
Een uitspraak van het Europese Hof verplicht vanaf nu vliegtuigmaatschappijen om een vergoeding te betalen, wanneer zij passagiers niet op tijd op de hoogte stellen van een annulering.
Surinam Airways moet vergoeding betalen
Het betreft de zaak van meneer Krijgsman, hij boekte een vlucht met Surinam Airways van Amsterdam naar Paramaribo op 14 november 2014 via een online reisbureau. Op 9 oktober annuleerde Surinam Airways deze vlucht en liet dit weten aan het reisbureau. Deze informeerde de passagier op 4 november, minder dan twee weken voor vertrek, waardoor meneer Krijgsman recht zou hebben op een vergoeding van 600 euro. Het Europese Hof is van mening dat Surinam Airways de passagiers hadden moeten informeren. Zij zijn verantwoordelijk voor het op tijd op de hoogte stellen van de passagier.
Dit betekent voor jou als passagier dat als de vliegtuigmaatschappij jou niet twee weken voor vertrek informeert over een geannuleerde vlucht of schemawijziging, jij recht hebt op een vergoeding tot 600 euro per persoon. Check eenvoudig en snel op onze website wat jouw rechten zijn, en wij helpen je verder.
EU Claim lijkt dit toch kennelijk niet te weten. We wachten al bijna twee jaar op antwoord nadat we een verzoek tot behandeling van een claim hadden ingediend!
Ik snap dat je het lang vindt duren Josée. Onze juristen zijn druk met het maken van de dagvaarding en ik verwacht dan ook dat deze een dezer dagen eruit gaat. Een juridisch proces kost helaas veel tijd en ik wil je dan ook vragen nog even geduld te hebben. De vliegtuigmaatschappij werkt helaas niet mee en laat het tot een proces komen. Maar geen zorgen, we gaan bij de rechter de vergoeding voor jullie afdwingen. ~Jasmijn