Luchthaven vertraging

Vlucht geannuleerd door het coronavirus? Dit zijn je rechten

11 maart 2020

De impact van het coronavirus is duidelijk merkbaar in de luchtvaart. De vraag naar vliegtickets neemt af, vliegtuigmaatschappijen annuleren vluchten en reisadviezen wijzigen dagelijks. Heb je een ticket geboekt naar een van de risicogebieden? Dan is de kans aanwezig dat jouw vlucht wordt geannuleerd. Wat zijn je rechten als jouw vlucht wordt geannuleerd vanwege het coronavirus? En wat als je pakketreis wordt geannuleerd?

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws omtrent het coronavirus? Lees dan ons meest actuele nieuwsitem over de situatie.

vrouw met mondkapje ter bescherming voor coronavirus

Actuele updates omtrent coronavirus

  • Update 23 juli 2020 – 16.00 uur

    Vluchtannulering met bedrijfseconomische redenen

    Is corona wel de échte reden van je annulering?

    Controleer goed of corona wel de échte reden is van je geannuleerde vlucht. Wist jij dat als een vliegtuigmaatschappij vluchten naar een bepaalde bestemming in de ochtend uitvoert, maar jouw middagvlucht naar diezelfde bestemming voor de middag annuleert, dat de reden ‘corona’ dan ongeldig is? Lees het hele artikel.

  • Update 15 juni 2020 – 13.40 uur

    Voucher en restitutie

    Geld terug bij KLM, Transavia en TUI

    Nadat KLM en Transavia afgelopen 11 juni terugkwamen op het besluit om passagiers vouchers te geven in plaats van geld retour bij een geannuleerde vlucht door het coronavirus, heeft TUI hetzelfde besloten. Vanaf nu kunnen passagiers dus restitutie aanvragen voor de ticketkosten (ticket-only) bij deze vliegtuigmaatschappijen.

  • Update 14 mei 2020 – 14.30 uur

    Status vouchers

    Kabinet volgt toch EU-advies over terugbetaling ticketkosten bij vluchtannulering

    Door het standpunt van de Europese Commissie heeft het kabinet toch besloten om reisorganisaties en luchtvaartmaatschappijen te vragen om consumenten de optie te geven hun geld terug te vragen als reizen zijn geannuleerd vanwege het coronavirus. Dit is wat minister Cora van Nieuwenhuizen vandaag aan de Tweede Kamer schrijft. Het is nog onbekend wanneer de luchtvaartmaatschappijen terugbetaling moeten aanbieden.

  • Update 29 april 2020 – 14:40 uur

    Standpunt Nederlandse overheid

    Minister wil Europese garantstelling voor vliegtickets

    Minister Cora van Nieuwenhuizen wil een Europese garantstelling voor vliegvouchers die luchtvaartmaatschappijen momenteel uitgeven ter compensatie van een geannuleerde vlucht door het coronavirus. Daarnaast streeft ze naar een Europees garantiefonds voor vliegtickets, zodat zowel de passagiers als de luchtvaartmaatschappijen betere bescherming krijgen in tijden van crisis.

Veel geannuleerde vluchten vanwege het coronavirus

Door de uitbraak van het coronavirus zijn veel vluchten geannuleerd. Ook vluchtschema’s zijn gewijzigd, boekingen nemen af en veel mensen stellen hun reis uit. Inmiddels geldt een inreisverbod voor de Schengenzone en geldt het advies om alleen te reizen indien strikt noodzakelijk. Deze passende maatregelen worden getroffen om het coronavirus (COVID-19) te bestrijden.

Door de vele annuleringen van vluchten en de constant wijzigende situatie, adviseren we je ten allen tijde de website van jouw vliegtuigmaatschappij te raadplegen. De vliegtuigmaatschappijen houden de situatie nauwlettend in de gaten en updaten hun reisinformatie constant.

Vliegtickets: wat zijn je rechten bij een vluchtannulering door het coronavirus?

De kans is groot dat je te maken krijgt met een geannuleerde vlucht. De rechten op basis van Verordening 261/2004  zijn ook tijdens het coronavirus van kracht. Dit houdt in dat bij een geannuleerde vlucht door de vliegtuigmaatschappij de passagier recht heeft op een terugbetaling van de ticketkosten, ook als er een voucher (of EMD) wordt aangeboden door de vliegtuigmaatschappij.

Standpunt Nederlandse overheid
De overheid heeft echter per 30 maart 2020 bepaald dat vliegtuigmaatschappijen de gedupeerde klanten mogen compenseren met een voucher voor het geannuleerde vliegticket. De reden hiervoor is dat het moeilijke tijden zijn voor de vliegtuigmaatschappijen in tijden van het coronavirus.

De vouchers moeten wel aan een aantal voorwaarden voldoen:

  • De geldigheid van de vouchers moet maximaal 12 maanden zijn.
  • Na de 12 maanden moet het ongebruikte gedeelte van de voucher worden uitbetaald in geld.
  • Het initiatief voor het restitueren van dit eventuele niet gebruikte bedrag dient vanuit de vliegtuigmaatschappij te komen.

Standpunt Europese Commissie
Op 21 april 2020 heeft commissaris Adina Valean van de Europese Commissie laten weten dat ze het kwalijk vindt dat Minister Van Nieuwenhuizen de vouchers gedoogt. De Minister heeft beloofd naar andere oplossingen te kijken.

De Europese Commissie heeft op 2 april 2020 laten weten dat passagiers het niet hoeven te accepteren als zij een voucher krijgen voor hun geannuleerde vlucht.
Overige rechten bij vluchtannulering door corona

  • Daarnaast hebben passagiers recht op verzorging in de vorm van eten en drinken, extra vervoer en een hotelovernachting als dat nodig is. Dit geldt voor reizigers die zich momenteel buiten Nederland bevinden. Als de passagier kiest voor een terugbetaling van de ticketkosten (wat op dit moment geen optie meer is) of een vlucht op een later moment (niet de eerste mogelijkheid aanvaardt) dan vervalt het recht op verzorging. Als je er zelf voor kiest op een latere datum naar huis te vliegen – bijvoorbeeld een paar maanden later – is het namelijk niet redelijk dat de vliegtuigmaatschappij tot die tijd jouw verzorging moet betalen.
  • Een geannuleerde vlucht door het coronavirus is een buitengewone omstandigheid, waardoor het recht op een vergoeding voor het tijdsverlies vervalt.
Coronaviru infographic met je rechten
Voorbeeld: Chris en Linda gaan een weekend weg naar Venetië. KLM annuleert de vlucht naar Venetië vanwege een negatief reisadvies. KLM heeft in dat geval het recht om Chris en Linda tijdelijk vouchers aan te bieden. Als Chris en Linda de vouchers na een jaar niet hebben gebruikt, of deels hebben gebruikt, dient KLM het overige bedrag te restitueren. Chris en Linda mogen er ook voor kiezen om het betaalde bedrag voor de tickets retour te vragen in plaats van een voucher.

Vlucht omboeken tijdelijk zonder wijzigingskosten

Hoewel voor sommige gebieden geen aangepast reisadvies geldt, stellen veel mensen hun reis momenteel liever uit. Indien jij ervoor kiest de vlucht niet te nemen – maar de vlucht wordt volgens het vluchtschema uitgevoerd – heb je in principe geen recht op teruggave van de ticketprijs. Desondanks stellen vliegtuigmaatschappijen zich in deze unieke situatie coulant op. Bij diverse maatschappijen is het nu tijdelijk mogelijk zonder wijzigingskosten een vlucht te wijzigen naar een andere bestemming of naar andere reisdata. Let wel: de voorwaarden verschillen per vliegtuigmaatschappij.

Pakketreizen: wat zijn je rechten bij een geannuleerde pakketreis door het coronavirus?

De ANVR en SGR zijn met een creatieve oplossing gekomen voor de reisorganisatie en de reiziger: de Corona-voucher. De Corona-voucher is in het leven geroepen om reisorganisaties meer financiële ruimte te bieden in deze uitzonderlijke situatie.

De Corona-voucher heeft een SGR-geldigheid van 1 jaar. Als je besluit om uiteindelijk geen gebruik te maken van de voucher, dan heeft de reisorganisatie de plicht om de volledige waarde van de voucher aan de reiziger te betalen, maar niet eerder dan zes maanden na uitgifte. Update 12 januari 2021: Reizen die pas in 2021 geboekt zijn kunnen niet van een voucher met SGR garantie worden voorzien. Voor deze reizen geldt weer de normale wettelijke termijnen. Dit is een voorwaarde van de overheid en zo besproken met SGR en de ANVR. En heb je een Corona-voucher en de reisorganisatie gaat failliet, dan krijg je alsnog je geld van de voucher, omdat die onder garantie van SGR valt.

 

Op de website van de SGR treft u een handig overzicht aan met veelgestelde vragen omtrent deze regeling.

 

De informatie is kloppend op het tijdstip van schrijven, maar gezien de constant veranderende situatie zijn deze berichten onder voorbehoud. EUclaim houdt de situatie nauwlettend in de gaten en we doen er alles aan de informatie zo up to date mogelijk te houden.

  • Is uw vlucht vertraagd door corona? Check je rechten!

    Twijfel je of jouw vlucht in aanmerking komt voor een vergoeding? Check je vlucht in onze gratis calculator!
    check uw vergoeding

Geschreven door

Debbie is al jaren betrokken bij EUclaim. Ze weet alles van online marketing én van de rechten van vliegtuigpassagiers. Zij zorgt voor de juiste informatie op EUclaim.nl.

Meer over Debbie
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
742 Commentaren
Nieuwste
Oudste most voted
Inline Feedbacks
View all comments
Alexander Beukema
7 maanden geleden

Goedemiddag,

Mijn vlucht is in maart 2020 geannuleerd vanwege Corona door de KLM. Volgens de uitspraken van de overheid en Europese commissie moeten vouchers van welke de geldigheidsduur is verlopen uitbetaald worden. Ik heb contact met de KLM, maar zei zeggen dat ik mijn rechten op deze tickets/gelden ben verloren vanwege verjaring. Kan iemand mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,

Alexander Beukema

Beheerder
Jerrymie Marcus
7 maanden geleden

Beste Alexander, bedankt voor je mail. Wat staat er in de voorwaarden van de KLM voucher? Wat ik hier lees is dat deze 12 maanden geldig zijn, maar dat zijn de normale reisvouchers, weet niet of dit ook van toepassing is op de corona-variant.

rani zuijdervliet
7 maanden geleden

Mijn Vueling vlucht is geannuleerd vanwege corona in 2020. Ze geven aan dat ik geen recht heb op restitutie. Klopt dat en is hier wat aan te doen?

Beheerder
Jerrymie Marcus
7 maanden geleden

Beste Rani, grote kans dat je recht op restitutie verjaard is. De verjaringstermijn verschilt per land, en met jouw info kunnen we alle kanten op. Mijn advies, deel hier je vluchtgegevens met ons en dan checken wij of je nog recht hebt op restitutie. Succes!

Rani Zuijdervliet
7 maanden geleden

VY8920 van Valencia naar Brussel op 31 maart 2020. Vluchttijd: 14.55-17.20. Dank.

Maurice
1 jaar geleden

Hi,

Ik heb een vlucht geboekt bij kiwi.com. Het is een vlucht met gecombineerde vliegmaatschappijen onder de hoede van Malaysia airlines. Een maandje geleden kreeg ik te horen dat de vlucht was gecanceld ‘due covid’ in Qatar. Ik heb gewacht om te kijken hoe dit nu zit maar kwam er niet helemaal uit. Uiteindelijk een refund aangevraagd en nu heb ik een voucher gekregen die 200 euro minder waard is dan mijn oorspronkelijke ticket + ik moet hem voor 30 Juni opmaken en mag hem besteden tot en met december 2022 bij alleen Malaysia airlines. Nou is de periode waarin ik wil gaan exact de periode dat Schiphol beperkte vluchten heeft, sterker nog Malaysia airlines vliegt helemaal niet in mijn vakantie periode. Eerder waren de tickets ook mega duur. Ik neem aan dat het toch mogelijk moet zijn om mijn geld terug te krijgen want dit is echt BIZAR. Wat kan ik het beste doen? Zijn jullie alleen op EU gericht of ook internationaal zoals mijn vlucht naar Denpasar Indonesië.

mvg,

Maurice

Beheerder
Lisanne Verbeek
1 jaar geleden
Reply to  Maurice

Hoi Maurice, wanneer zou deze vlucht plaatsvinden? Als de voucher verloopt, dan heeft u waarschijnlijk recht op teruggave van uw ticketkosten. ~ Lisanne

Simone
2 jaren geleden

Ruim 2 jaar geleden kochten wij 2 retour tickets bij vliegtickets.nl om vanaf Amsterdam via Stockholm naar Bangkok te vliegen in juli 2020. Deze vluchten werden geannuleerd en we konden kiezen uit restitutie of een voucher. Wij kozen voor restitutie en hebben daarna niets meer gehoord. Ik mail en bel vliegtickets.nl iedere twee weken maar krijg met hen geen contact. 2 jaar terug mailde ze ons dat we de restitutie in 6-12 maanden op onze rekening zouden ontvangen. Wat kunnen wij nu nog doen? Thai airways geeft aan dat vliegtickets moet betalen en andersom.

Beheerder
Jolande Klompmaker
2 jaren geleden
Reply to  Simone

Hoi Simone, Onze excuses voor de late reactie. Kunnen wij je nog helpen of heb je inmiddels je vraag beantwoord gekregen? ~Jolande

Simone
2 jaren geleden

Hi Jolande, helaas is er nog niets veranderd in de situatie. We zijn nog altijd aan het wachten en krijgen geen contact.

Beheerder
Jolande Klompmaker
2 jaren geleden
Reply to  Simone

Beste Simone, erg vervelend dat je het geld nog niet terug hebt. Omdat Thai Airways in financiële problemen verkeert, is de kans zeer klein dat je op korte termijn het geld terug zult gaan zien. Omdat andere klanten van ons zelf de tickets hebben kunnen omboeken van Thai Airways, raad ik je aan om de tickets alsnog om te boeken naar een nieuwe reis. Dit is op dit moment de grootste kans om alsnog gebruik te kunnen maken van je tickets. Succes! Jolande

Hendrikus Johannes Fettelaar
2 jaren geleden

Ca 2 jaar geleden heb ik een retourticket Bangkok-Amsterdam (via Abu Dhabi) bij ticket organisatie Schiphol tickets.nl.
Ik zou op 30 mei 2020 vertrekken en 6 weken later weer terugkeren.
Deze vluchten zijn geannuleerd door de vliegmaatschappij en ik zou de reeds betaalde ticket kosten terug ontvangen. Het is nu bijna 2 jaar later en ik heb nog helemaal niets zien gebeuren. Schipholtickets.nl was de eerste tijd totaal niet bereikbaar via telefoon of email. Als ik nu bel krijg ik een beantwoorder met de mededeling dat ze door drukte niet bereikbaar zijn. Via email kan ik wat versturen maar krijg steeds hetzelfde automatische antwoord (soms in het Duits) dat ze er nog steeds mee bezig zijn en dat ik bericht krijg als er nieuwe is).
Ik ben bang dat ik naar mijn geld kan fluiten.
Wat heb ik aan het feit dat ik in mijn recht sta, als ik geen enkele mogelijkheid heb om dit recht te laten gelden?
Kan iemand vertellen wat ik kan doen?

Anouk van Burken
2 jaren geleden

Bedankt voor je bericht Hendrikus. Wat vervelend om te horen dat je nog geen geld hebt ontvangen vanuit Schipholtickets.nl. Heb je al contact opgenomen met de luchtvaartmaatschappij waarmee je zou vliegen? De luchtvaartmaatschappij is namelijk verantwoordelijk voor de betaling en fungeert Schipholtickets.nl als tussenpersoon. Hopelijk kan de luchtvaartmaatschappij je meer informatie geven. Mocht het niet lukken, dan helpen wij je uiteraard graag! ~Anouk

Hendrikus Johannes Fettelaar
2 jaren geleden

Hallo Anouk
Etihad zegt dat ze de kosten vergoeden maar wanneer je via een tussenpersoon hebt geboekt ze niets voor je kunnen doen. Ik moet dan contact opnemen met de tussenpersoon. Schipholtickets.nl in dit geval.
Ik heb vandaag nogmaals proberen te bellen met etihad maar hun nummer (in Amsterdam) lijkt niet meer te bestaan.

Joost
2 jaren geleden

Hallo,

Wij zitten in een erg lastige situatie met onze dure vliegtickets naar Indonesie.
Januari 2020 heb ik via Budgetair voor ons gezin (3 personen) een vliegticket gekocht naar Indonesie. In juni 2020 was het duidelijk dat onze reis in juli vanwege de corona niet door kon gaan. Ons ticket heb ik toen (op advies van Budgetair) bij Turkish Airlines (de vliegmaatschappij) ingeruild voor een open ticket. Dit open ticket heeft achteraf gezien een veel te korte geldigheidsduur tot 31 december 2021. Deze zomer was het opnieuw niet mogelijk om naar Indonesie op vakantie te gaan, vanwege een negatief reisadvies vanuit Nederland + het land is volledig afgesloten voor toerisme. Ik heb daarom Turkish Airlines via hun feedback formulier verzocht de geldigheidsduur van onze open tickets te verlengen. Dit verzoek is door Turkish Airlines geweigerd. Vervolgens heb ik bij BudgetAir geprobeerd het aanschafbedrag van onze tickets terug te vorderen. Van BudgetAir kreeg ik de reactie (in het Engels via de chatbox, een medewerker spreken is niet mogelijk) dat onze boeking door Turkish Airlines uit hun systeem is gehaald en dat ik het bedrag bij Turkish Airlines moet terug gaan vorderen. Dit heb ik gedaan, maar via het feedback formulier van Turkish Airlines (hier ook geen medewerker kunnen spreken) kreeg ik te horen dat de voorwaarden van ons ticket een annulering niet toelaten en dat wij helaas ons geld kwijt zijn indien wij dit jaar geen gebruik maken van ons ticket.
Geldt de EU wet ook voor Turkish Airlines en hebben wij recht op geld terug? En hoe kan ik het geld alsnog terugvorrderen?

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  Joost

Beste Joost, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat jullie vlucht naar Indonesië geannuleerd is. Bij het accepteren van een open-ticket ben je akkoord gegaan met deze nieuwe voorwaarden. Helaas kan je daardoor juridisch niets doen en kunnen wij helaas ook niet helpen wanneer Turkish Airlines blijft weigeren. Het is overigens wel ongelooflijk klantonvriendelijk dat Turkish Airlines niet opnieuw het termijn verlengd van het ticket of iets uit coulance doet. Mocht je verder nog vragen hebben, dan horen wij het graag! Veel succes. ~Anouk

Will
2 jaren geleden

Hoi hoi,

Weet u ook hoe het zit met vluchten die gedeeltelijk zijn uitgevoerd?

Mijn vriendin is op bezoek uit de Filippijnen met een Schengen visa voor family en vrienden. Ze heeft tickets geboekt bij Emirates.

Ze is hier op 5aug heen gekomen en zou op 17 sep weer terug vliegen.

De terug vlucht is nu geannuleerd.

De ticket is geboekt bij trip.com. Zij kunnen ons alleen maar tickets aanbieden die 600+ euro duurder is.

Als reden word gegeven dat er alleen maar business class tickets beschikbaar zijn van wege de inreis beperkingen die de Filippijnen hebben ingevoerd. Deze beperking zijn al sinds begin mei 2021 van kracht en wij hebben het ticket in juli 2021 geboekt. Dit was dus al lang en breed bekend toen wij boekte.

Emirates heeft ons op een wachtlijst gezet en zegt dat er in de hele maand september nog maar een economy ticker beschikbaar is op 25 september mijn vriendin wil voor de 20ste thuis zijn dus dat is geen optie.

Volgens mij is het toch zo dat ze een vervangend ticket moeten geven of niet? Wat kunnen wij in dit geval doen.

Hartelijk dank

E en W

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  Will

Hoi Will, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je vriendin haar vlucht geannuleerd is. Op basis van Verordening 261/2004 heeft ze bij een geannuleerde vlucht recht op een terugbetaling van de ticketkosten of een vervangende vlucht. Dit kan ze regelen via Trip.com (tussenpersoon) of hiervoor rechtstreeks Emirates benaderen. Hebben jullie hierover al contact gehad met Emirates zelf? Hopelijk kunnen ze iets voor haar betekenen! ~Anouk

Will
2 jaren geleden

Hoi Anouk,

Wij hebben contact gehad met emirates en trip.com.

Wij willen een ticket, zij moet naar huis en ticket prijzen zijn echt gigantische duur in september.

Trip.com zegt dat ze niks kunnen doen.

Emirates zegt dat ze een ticket hebben op 25 september 8dagen na de originele vlucht. Maar dat is te laat. Als we eerder willen vliegen moeten we meer dan 600 euro bijbetalen omdat er alleen business class tickets beschikbaar zouden zijn.

Last edited 2 jaren geleden by Will
Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  Will

Hoi Will, bedankt voor de terugkoppeling. Emirates hoort je vriendin goed te informeren over welke mogelijkheden er allemaal zijn bij een geannuleerde vlucht. Zo hebben zij de verplichting je vriendin een vervangende vlucht aan te bieden. Wanneer het nieuwe aanbod niet toereikend is mag ze afzien van de vlucht en moet de ticketprijs van het niet gebruikte ticket binnen zeven dagen naar haar teruggestort worden. In dat geval kan ze zelf besluiten een nieuw ticket aan te schaffen, ook de meerprijs van dit nieuwe ticket moet vergoed worden door de luchtvaartmaatschappij. ~Anouk

Will
2 jaren geleden

Okay we zullen hun weer benaderen. Hartelijk dank voor de informatie

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  Will

Veel succes Will! Mocht het niet lukken, neem dan even contact met ons op. We helpen jullie graag! ~Anouk

Will
2 jaren geleden

Welke wet of richtlijn staat dat recht op geld terug plus de meerprijs van het nieuwe ticket? Dan kunnen we dat noemen bij hun.

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  Will

Het staat aangegeven in het Verdrag van Montréal en Verordening 261/2004, Will. Houd je ons op de hoogte? We zijn benieuwd! ~Anouk

André
2 jaren geleden

Dag,
Ik heb nog twee vouchers van de KLM voor het niet kunnen vliegen naar Madrid in de Covid tijd. Ik wil nu dat de vouchers terugbetaald worden, maar ik krijg aan geen enkele poort contact met KLM. Niet via de telefoo (helaas is de wachttijd lang, ook antwoord Whatsapp gewoon niet
Ik heb toch het recht dat de voucher wordt terugbetaald. Hun vluchten zijn meer dan verdubbeld naar de bestemming die ik had

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  André

Beste André, bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je vlucht geannuleerd werd! Als reiziger heb je recht om direct een terugbetaling van de reiskosten aan te vragen. De voucher hoef je dus niet te accepteren. Door de vele annuleringen kan het echter nog een geruime tijd duren voordat reisorganisaties en luchtvaartmaatschappijen daadwerkelijk de terugbetaling kunnen verrichten. Een terugbetaling van de reiskosten kun je aanvragen door contact op te nemen met de reisorganisatie of vliegtuigmaatschappij waar je het vliegticket hebt geboekt. Het is bij veel organisaties ook mogelijk om de terugbetaling via een formulier op de website aan te vragen. Mocht je er niet uitkomen met KLM, stuur ons dan gerust een bericht. We helpen je graag! ~Anouk

Brenda koevoets
2 jaren geleden

Wij hebben via vliegtickets.nl een reis geboekt naar Thailand. Ik heb sinds juli 2020 maandelijks verzocht om restitutie. In december 2020 kreeg ik bericht dat ze zsm zouden betalen. Dit is niet gebeurt. Later vertelden ze mij dat ik zelf maar contact moest opnemen met de maatschappij. Dit heb ik niet gedaan. Ik heb niet bij de luchtvaartmaatschappij geboekt maar bij vliegtickets.nl en ben van mening dat zij verantwoordelijk zijn voor de restitutie. Juni/juli 2021 werd het verhaal vanuit vliegtickets.nl dat Thai air zich niet aan de Europeanen wet en regelgeving hoeven te houden en dat ze daarom niet over kunnen gaan tot restitutie. Ik heb geantwoord dat ik bij vliegtickets.nl heb geboekt en dat zij, mijn inziens, zich te houden hebben aan de Europese wet- en regelgeving ongeacht wie hun onderaannemer is. Ik heb niets meer gehoord. De termijn van 12 maanden om terug te betalen is verstreken. Wat kan ik nog doen om mijn geld terug te krijgen?

Anouk van Burken
2 jaren geleden

Beste Brenda, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je nog steeds geen terugbetaling van de reiskosten hebt ontvangen. Vliegtickets.nl dient als tussenpersoon, maar Thai Air is inderdaad verantwoordelijk voor de terugbetaling. Kun je mij meer vertellen over de vlucht? Wat is de route precies? Dank alvast! ~Anouk

Brenda koevoets
2 jaren geleden

We zouden via Duitsland reizen ( Lufthansa) en vervolgens overstap op Thai air . Ik heb inmiddels ook gemaild met Thai airways en cc naar vliegtickets.nl. Laatst genoemde geeft nu (aug 2021) aan dat ze geen tijd hebben en een achterstand in de verwerking en opnieuw hopen ze op mijn geduld. Ik weet werkelijk niet wat ik verder kan doen.

Anouk van Burken
2 jaren geleden

Bedankt voor de terugkoppeling Brenda! Ik ga je vraag neerleggen bij de juridische afdeling. Wellicht kunnen zij meer informatie geven over je rechten en de vervolgstappen. ~Anouk

Annemieke
2 jaren geleden

Wij hebben in nov 2019 4 tickets geboekt waarvan 3 bij vliegwinkel en 1 bij tix.nl. De reis zou in juli 2020 plaatsvinden maar is door Corona geannuleerd. Voor 3 tickets is een voucher afgegeven waarvan vliegwinkel heeft aangegeven dat deze vouchers ongeldig zijn, en dat er een refund is gestart. We krijgen nu bericht dat de Aeroflot de refund heeft afgewezen . Tix laat verder niets van zich horen. Het gaat om bedrag van bijna € 3.500,-. Wat kunnen we doen?

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  Annemieke

Hoi Annemieke, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat jullie nog steeds geen terugbetaling hebben ontvangen. Op basis van Verordening 261/2004 hebben jullie recht op een terugbetaling van de ticketkosten. Hebben jullie al geprobeerd om contact op te nemen Aeroflot? Zij zijn namelijk verantwoordelijk voor de terugbetaling en fungeert Vliegwinkel als tussenpersoon. Mochten jullie er niet uitkomen met Aeroflot, stuur ons dan een bericht. We helpen je graag! ~Anouk

Annemieke Gruijs
2 jaren geleden

Hoi Anouk, ik heb in 2020 meerdere keren een ticket aangemaakt voor terugbetaling bij Aeroflot maar Aeroflot geeft aan dat we een voucher hebben en dus geen geld krijgen. Ik heb een maand geleden nog telefonisch gehad met Aeroflot. Ze blijven aangeven dat wij geen geld terug krijgen. Vliegwinkel bleef echter volhouden dat we wel geld terug krijgen maar die haakt sinds vandaag ook af en verwijst ons weer terug naar Aeroflot. Ik heb van alles wel een schriftelijk bewijs. Alle correspondentie van vliegwinkel is per Messenger gegaan , via Tix per mail.

Anouk van Burken
2 jaren geleden

Hoi Annemieke, bedankt voor de terugkoppeling. Ik ga je vraag neerleggen bij de juridische afdeling. Wellicht kunnen zij hierover meer informatie geven wat je kunt doen! ~Anouk

Annemieke Gruijs
2 jaren geleden

Dank je wel, ben benieuwd

Annemieke Gruijs
2 jaren geleden

Ik heb zojuist gebeld met Aeroflot, ze zeggen nu dat ik vouchers heb en als ik deze niet gebruik de komende 3 jaar betalen ze je geld terug?

Joeri van Wijngaarden
2 jaren geleden

ik heb een jaar geleden tickets geboekt via Kiwi.com, vanwege covid hebben zij de vlucht geannuleerd en nu een jaar later krijg ik een voucher voor maar 60% van de oorspronkelijke ticket prijs terwijl ze mij een cash refund hebben toegezegd. uiteraard geeft Kiwi.com nu niet meer thuis. wat kan ik doen?

Anouk van Burken
2 jaren geleden

Hoi Joeri, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je geen volledige teruggave van de ticketprijs hebt ontvangen. Heb je hierover al contact gehad met de luchtvaartmaatschappij? Zij zijn namelijk verantwoordelijk voor de terugbetaling en Kiwi fungeert hierbij als tussenpersoon. Veel succes gewenst! ~Anouk

roy Gieling
2 jaren geleden

Hoi wij hebben een vlucht geboekt via Kiwi.com met ryanair heen via duitsland en terug met transavia vanuit Faro naar Rotterdam. Nu is het zo dat wij aankomende zondag gaan vertrekken 18-07-21: Nu is 1 van onze groep positief getest voor corona en de rest in nauw contact geweest waardoor wij tot zondag in quarantaine moeten dan testen of wij negatief zijn. Nu kunnen wij dus zondag niet vliegen. Heb contact gehad met Kiwi.com wat trouwens geen makkelijke klus is, maar zij willen geen geld retour doen als wij annuleren of een voucher aanbieden. Heb ik wel ergens rechts op geld terug of voucher?

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  roy Gieling

Hoi Roy, wat een vervelende situatie zeg! Helaas heb je als passagier geen rechten als je de vlucht zelf annuleert. Wellicht kun je wel proberen om de vlucht naar een geschikter moment om te boeken? Veel succes gewenst. ~Anouk

Thea Nijenhuis
2 jaren geleden

Goedemiddag,
januari 2020 hadden we via TUI een reis geboekt naar Rhodos voor juli datzelfde jaar. Helaas moesten we onze reis verzetten naar het jaar daarop 2021 omdat het ivm mijn werk (zorg) niet verantwoord was om op vakantie te gaan. Nu zouden we dit jaar dus in juli gaan maar weer ivm werk niet verantwoord. Ik wilde de reis weer graag een jaar doorschuiven maar TUI heeft die mogelijkheid niet. Mijn enige keus was annuleren. Dit heb ik gedaan en met een boete op de koop erbij. Kleine 1000 euro weg. Mijn bonus van de staat, werken met corona helemaal weg. TUI zei dat er mogelijk een deel van de som vergoed werd omdat ik in de zorg werk. Helaas, de europeesche heeft het afgewezen. Nu is mijn vraag kan ik nog wat of is mijn zuurverdiende 1000 euro gesponsord aan TUI. Ik had de reis graag volgend jaar gemaakt.

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  Thea Nijenhuis

Jeetje, dat klinkt als een vervelende situatie Thea! Wat jammer dat je alsnog niet de reis naar Rhodos kon maken. Ik heb je vraag neergelegd bij de juridische afdeling. Als zij meer informatie hebben, dan zal ik het uiteraard met je delen. ~Anouk

Anouk van Burken
2 jaren geleden

Beste Thea, vanuit de juridische afdeling kreeg ik het volgende antwoord: Ik heb gekeken naar de omruilgarantieregeling van TUI (https://www.tui.nl/campagne-voorwaarden/?ID=125) Hier staat: ‘De omruilgarantie betekent dat een pakketreis zonder opgave van reden en zonder wijzigingskosten verschuldigd te zijn, maximaal 4 keer kan worden omgeboekt naar een andere reis met vertrek op dezelfde datum, een latere datum of in een volgend seizoen vanaf het moment dat deze periode boekbaar zijn.’ Onze vermoeden is dat zomer volgend jaar nog niet boekbaar is.

Helaas heb je als reiziger geen rechten als je zelf afziet van de reis, want ik ga er vanuit dat de vlucht gewoon gaat. Ik vermoed dus dat er niks anders voor jullie op zit. De kosten die TUI in rekening mag brengen zijn:
Dagen tot vertrek – Percentage van de reissom
Tot 21 dagen 30%
21 tot 14 dagen 50%
14 tot 5 dagen 75%
5 t/m na vertrekdag 90%

Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze gerust. We helpen je graag! ~Anouk

Anoniem
2 jaren geleden

Hallo, Ik vind het wel erg frustrerend dat hetzelfde hotel nu wel op de site staat en boekbaar is. Ik ben nu wel mijn centen kwijt. En geen vakantie. Ik had ook aangegeven het graag naar volgend jaar te willen verzetten. Omruilgarantie werkt dan toch niet.
Groetjes Thea Nijenhuis.

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  Anoniem

Beste Thea, wat vervelend om te horen. Hebben jullie hierover al contact gehad met TUI? Wellicht kunnen ze nog iets betekenen voor je? ~Anouk

Alexandra Herzog
2 jaren geleden

Goedemiddag, wij hebben bij de Griekse maatschappij SkyExpress in 2020 2 retourtickets geboekt Athene-Kythira. Vanwege Corona vorig jaar zijn die tickets omgezet in vouchers. Na een jaar zouden wij hiervan de refund ontvangen. Dat zou zijn na 20/04-2021 want de vlucht zou geweest zijn op 20 en 27/04-2020. Wij hebben een jaar gewacht. Inmiddels ben ik tal van mails verder en krijg gewoon geen enkele reactie meer van SkyExpress en tot op heden ook geen refund ontvangen. Wat nu te doen? Graag uw hulp in deze.
Met vriendelijke groet,
Alexandra

Anouk van Burken
2 jaren geleden

Hoi Alexandra, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat jullie nog geen terugbetaling van de ticketkosten hebben ontvangen. Welke stappen hebben jullie ondernomen om de ticketkosten terug te krijgen? ~Anouk

Alexandra Herzog
2 jaren geleden

Goedemorgen, wij hebben veel mailwisselingen gehad. Wij hebben zoals SkyExpress van ons verlangde, een jaar gewacht. Dus na 20 april konden wij de refund verwachten, alleen wij hebben nog steeds niets ontvangen en sinds 20 april wordt er ook niet meer gereageerd door SkyExpress op onze mails over die refund. Dus wat nu te doen?Mvg, Alexandra

Anouk van Burken
2 jaren geleden

Beste Alexandra, wat vervelend om te horen dat SkyExpress nergens op gereageerd. Heb je al geprobeerd om telefonisch contact op te nemen? Mocht het niet lukken, dan kun je altijd ons inschakelen voor hulp! Succes Alexandra! ~Anouk

Alexandra Herzog
2 jaren geleden

Dag Anouk. Telefonisch reageren? Ja heb ik geprobeerd. via een zogenaamd gratis nr. maar dat is constant ingesprek. Via een ander nr. kom je in de wacht met een bandje dat ‘ik’ zeg maar, per minuut x euro moet gaan betalen. En dit een paar minuten achter elkaar. Ik heb maar opgehangen uiteindelijk. Dus, helaas geen telefonisch contact gehad. Mvg, Alexandra

Anouk van Burken
2 jaren geleden

Helaas is dit een erg lastige situatie, Alexandra. Wanneer het een Nederlands bedrijf betreft verwijzen wij altijd naar het ACM. Wellicht kun je daar wel advies inwinnen, of weten zij bij wie je je kunt melden. Soms wil een rechtsbijstandverzekering uitkomst bieden, maar dat ligt aan de voorwaarden. Ik vind het spijtig dat wij je niet verder kunnen helpen, maar ik hoop je voor nu voldoende te hebben geïnformeerd. ~Anouk

Martin
2 jaren geleden

Wij hebben een ticket geboekt via vliegtickets.nl. Wij zouden op 10 maart 2020 vertrekken. Helaas ging onze vlucht wegens corona niet door. Tot op heden nog geen restitutie mogen ontvangen. Vliegtickets stuurde in de e-mail dat het mogelijk wel zes maanden kan duren voordat wij het geld terug zouden ontvangen. We zijn inmiddels bijna 1.5 jaar verder. Geen idee wat we moeten doen..

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  Martin

Beste Martin, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat vliegtickets.nl nog geen terugbetaling van de ticketkosten heeft verricht. Welke stappen hebben jullie ondernomen naar vliegtickets.nl? Wellicht kunnen jullie ook nog contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij waarmee jullie zouden vliegen? Zij zijn namelijk verantwoordelijk voor de terugbetaling. ~Anouk

Martin
2 jaren geleden

Wij hebben contact gehad per e-mail met vliegtickets.nl ook hebben wij reeds contact opgenomen met de luchtvaartmaatschappij Pegasus. Pegasus vraagt om een PNR nummer die wij niet hebben. Wij hebben enkel een boekingsbevestiging en een boekingsnummer via vliegtickets.nl.

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  Martin

Wat vervelend om te horen Martin! Zou je nog om de PNR nummer kunnen vragen bij vliegtickets.nl? En heeft Pegasus bevestigd dat zij de terugbetaling aan vliegtickets.nl al verricht hebben? ~Anouk

Angela
2 jaren geleden

Wij hebben vorige jaar geboekt bij garuda op 24 april en tot heden hebben we ons geld nog niet terug wat moet ik doen
Het gaat om €10,000

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  Angela

Hoi Angela, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat jullie nog geen ticketkosten hebben teruggekregen van Garuda! Welke stappen hebben jullie ondernomen? Dan zal ik controleren of er verder nog iets mogelijk is. ~Anouk

Angela
2 jaren geleden

Ze hadden toezegging gedaan bij mijn man dat ze dat over 3 weken zou storten omdat ze druk hadden.
En mijn man is 4 weken geleden aan Corona overleden .

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  Angela

Hoi Angela, allereerst gecondoleerd met het verlies van je man. Wat ongelooflijk vervelend om te horen en veel sterkte gewenst. Weet je nog wanneer deze toezegging door Garuda is gedaan? Door de vele annuleringen en wijzigingen in de luchtvaart kan het allemaal langer duren. Het is echter bij zo’n behoorlijk bedrag wel fijn om te weten waar je aan toe bent. ~Anouk

Sandra Aries
2 jaren geleden

Wij hadden vorig jaar januari via Cheaptickets een (KLM)ticket naar Turkije gekocht. Het ticket kostte ruim 200 euro. De vlucht werd in juni 2020 geannuleerd i.v.m. COVID 19. Wij proberen nu al meer dan een jaar ons geld terug te krijgen maar ook wij worden van het kastje naar de muur gestuurd! Cheaptickets verwijst ons door naar KLM en KLM zegt dat ze al betaald heeft aan Cheaptickets en wij bij Cheaptickets moeten zijn. Contact met Cheaptickets verloopt alleen via de chat omdat ze telefonisch niet bereikbaar zijn. Inmiddels ben ik ten einde raad!!

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  Sandra Aries

Beste Sandra, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat er geen duidelijkheid vanuit Cheaptickets is. Heb je bewijs van KLM dat zij aangeven dat het geld is overgemaakt naar Cheaptickets? Het is belangrijk dat je alle bewijs goed bewaard. Mocht je er uiteindelijk niet uitkomen met Cheaptickets, laat het ons weten. We helpen je graag! ~Anouk

Sandra
2 jaren geleden

Mijn zoon heeft telefonisch contact gehad met KLM en zij verwezen hem door naar Cheaptickets. Geen bewijs van dus op schrift! De chats met Cheaptickets heeft hij bewaard.

Sandra
2 jaren geleden

Zojuist heb ik een dame van KLM gesproken en zij meldde mij dat we ons echt tot Cheaptickets moeten wenden omdat zij verantwoordelijk zijn. Deze mevrouw kon niets voor mij betekenen, maar ging er vanuit dat het geld na 1,5 jaar wel betaald zou moeten zijn aan Cheaptickets maar ze kon het niet nakijken. Wat nu? Zouden jullie ons kunnen helpen?

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  Sandra

Bedankt voor de terugkoppeling Sandra! Wat jammer om te horen dat KLM niets voor jullie kan betekenen. Ik heb je vraag neergelegd bij onze juridische afdeling. Zodra ik een antwoord ontvang van de juridische afdeling, zal ik je hiervan op de hoogte brengen. ~Anouk

Anouk van Burken
2 jaren geleden

Hoi Sandra, daar ben ik weer. Ik kreeg vanuit de juridische afdeling door dat wij jullie kunnen helpen, echter betaal je bij ons een succesfee bij een succesvolle claim. Zij vertellen ook dat dit soort zaken vaak voor een juridische procedure worden opgelost bij ons. Heb je meer vragen? Stuur gerust een bericht naar onze customer care via customercare@euclaim.nl! ~Anouk

anouchka van veen
2 jaren geleden

5 tickets naar Brazilië via TAP AIR: ongevraagd vouchers toegestuurd gekregen die nu na 12 maanden bijna verlopen. Er is geen enkel telefoonnummer te bereiken en geen contact te maken met TAP: hoe kan ik mijn geld terug krijgen.

Anouk van Burken
2 jaren geleden

Hoi Anouchka, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je geen contact kunt krijgen met TAP Air. Op de website van de luchtvaartmaatschappij kun je om een terugbetaling vragen via de volgende link: https://reembolsos.flytap.com/RefundsWAR/spring/refundsFlow. Heb je dit al aangevraagd? Mocht je er niet uitkomen met TAP Air, laat het ons weten. We helpen je graag! ~Anouk

E. Claessen
2 jaren geleden

Hier hetzelfde. Mijn dochter had in april vorig jaar af moeten reizen naar Ibiza voor 3 maanden. Had van haar eigen geld een ticket geboekt bij Cheaptickets en zou vliegen met Ryanair. Tot op heden nog geen geld teruggekregen. Haar ticket kostte € 120. Ik denk dat we al meer aan kosten kwijt zijn aan de telefoonrekening van het bellen met diverse mensen van Cheaptickets en rechtsbijstand. Je word van het het kastje naar de muur gestuurd en soms gewoon niet teruggebeld. Het laatste bericht is dat ze er een advocaat op gaan zetten. Wat een onzin! betaal gewoon dat geld terug en klaar. Te schandalig voor woorden.

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  E. Claessen

Beste E. Claessen, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat ze nog steeds geen terugbetaling van de ticketkosten heeft ontvangen! Heeft ze hierover al contact gehad met Ryanair? Ryanair is namelijk verantwoordelijk voor de terugbetaling en Cheaptickets fungeert als tussenpersoon. Wellicht kunnen zij nog iets betekenen! ~Anouk

Pris Robijn
2 jaren geleden

Ik weet niet wat ik moet doen. Ik had bij cheap ticket vliegticket geboekt echter kreeg ik gelijk een mail dat er iets fout is gegaan en dat deze vlucht er niet in zit. Ik zou binnen 48 uur mijn geld terug krijgen. Tot op heden niks meer gehoord. Mailen ook niks meer. Wat kan ik doen het gaat om 8 vliegtickets naar amerika dus ook echt veel geld. Ik hoop dat iemand tips heeft.

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  Pris Robijn

Beste Pris, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat er iets verkeerd is gegaan bij je boeking. Heb je inmiddels als je geld teruggekregen of contact kunnen krijgen met Cheaptickets? ~Anouk

Pris Robijn
2 jaren geleden

Nee helaas niet ik heb ze nu al meerdere mails gestuurd maar krijg geen antwoord.

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  Pris Robijn

Wat vervelend om te horen Pris! Heb je al geprobeerd om contact te krijgen via de chatfunctie op de website? Wellicht krijg je dan gelijk of sneller een antwoord. ~Anouk

Pris Robijn
2 jaren geleden
Reply to  Pris Robijn

Weet iemand wat ik zou kunnen doen?

Pris Robijn
2 jaren geleden

Ik heb het ook al via de chat geprobeerd maar krijg nu helemaal geen antwoord meer. Via de chat zeiden ze ook dat ik binnen 24 uur antwoord zou krijgen. Dit is weer niet gebeurd. Kan iemand mij adviseren wat ik nu kan doen

Turgut
2 jaren geleden

Beste Lezer,
Ik heb op 31.12.2019 vliegtickets gekocht via TRIPAIR. Ik zou in 2020 in augstus vliegen. In juni 2020 heb ik met Turkish Airlines gebeld, ik kon mijn vliegtickets ook gebruiken mits te gebruikt zijn vor 31.12.2021. Dat wilde ik graag doen. Ik heb op 8 juni 2021 gebeld met Turkish Airlines. Het volgende kreeg ik te horen TRIPAIR heeft zonder mijn medeweten mijn 4 tickets geannuleerd en geld is nooit geboekt op mijn credit card. Het belangrijkste ik heb hier toe geen opdracht gegeven. dit is een zeer kwalelijk zaak. Nu moet ik nieuwe ticktes kopen die vele malen duurder zijn volgens TURKISH AIRLINES hoefde ik niks bij te betalen als ik de ticktes maar in 2021 zou gebruiken.
Heeft iemand advies wat e doen, TRIPAIR is niet te bereiken via telefoon en via de mail reageren ze niet. Turkish airlines is in contact met TRIPAIR maar zullen vast ook geen reactie krijgen.
gr
Turgut

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  Turgut

Hoi Turgut, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat Tripair zonder overleg de vliegtickets geannuleerd heeft. Kun je via alle kanalen geen contact krijgen met Tripair? Wellicht kun je op een vreemd tijdstip proberen om te bellen? Zij zullen ongetwijfeld ook drukke momenten kennen door de vele annuleringen. ~Anouk

Muzaffer Dilekci
2 jaren geleden
Reply to  Turgut

Beste Turgut,

Ik maak nu precies hetzelfde mee. Service van Turkish airlines is waardeloos. Ik heb zelf ook aanvraag gedaan voor op on-hold zetten van mijn tickets die ik heb gekocht bij Tripair. Heb zelfs een bevestiging gekregen van THY dat ik de tickets kan gebruiken tot 31 december 2021. Maar heb ook te horen gekregen dat Tripair mijn tickets heeft geannuleerd. Geen een cent van ontvangen helaas. Heb tot nu toe in totaal meer dan 13 uur lang gesproken met Turkish Airlines maar wordt telkes afgewezen, omdat ik dit met Tripair moet oplossen. Inmiddels heb ik het ministerie van infrastructuur in Turkije benaderd. Ik ga er letterlijk alles aan doen om dit op te lossen.

Theo Bisseling
2 jaren geleden

Ik probeer al een jaar om geld terug te krijgen van een vlucht van 10 mei 2020. Deze is geannuleerd en het reisbureau (VXperts)zou restitutie aanvragen bij Transavia. Diverse keren contact gehad, maar er was onvoldoende geld om terug te betalen. Vervolgens is VXperts overgenomen door D-reizen en ging D-reizen failliet. Bij Transavia krijg ik 0 op het rekest want zij geven aan het bedrag al te hebben betaald aan VXperts.
Zien hullie nog mogelijkheden? Het betrof vlucht HV 6653 met een totaalbedrag van € 604.
Met vriendelijke groet
Theo Bisseling

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  Theo Bisseling

Hoi Theo, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat jullie nooit het geld hebben teruggekregen. Op de website van D-reizen staat het volgende aangegeven: In eerste instantie kunt u uw claim bij de uitvoerende airline indienen. Wanneer u daar niet verder komt, dan kunt u uw vordering digitaal bij de curator indienen via http://www.claimsagent.nl. Ik zou jullie aanraden om hier een vordering in te dienen. Hopelijk lukt het via deze weg! Veel succes gewenst. ~Anouk

kami
2 jaren geleden

Ik probeer al maanden! ons geld terug te krijgen van onze vakantie griekenland augustus 2020. Deze was via vliegtickets.nl geboekt. TUI zegt al sinds vorig jaar het geld al terug te hebben gestort (aan vliegtickets) omdat wij recht hadden op volle restitutie omdat onze luchthaven was gewijzigd.
Wie kan mij in de goeie richting sturen. Waar kan ik mijn klacht indienen om ons geld alsnog terug te krijgen? Alvast bedankt

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  kami

Hoi Kami, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat jullie nog steeds geen terugbetaling van de reiskosten hebben ontvangen. Hebben jullie hierover al contact gezocht met Vliegtickets.nl? Zij fungeren als tussenpersoon en horen het geld naar jullie over te maken. Mochten jullie er niet uitkomen met Vliegtickets.nl, dan horen wij het graag van je. We helpen je graag! ~Anouk

Kami
2 jaren geleden

Bedankt voor de reactie. Ja, ik ben al sinds oktober aan het mailen . Iedere keer als reactie: dat ze naar een passende oplossing voor ons zoeken terwijl ik sinds dag 1 zeg; geef het geld terug. Vandaag nog als reactie; we laten u weten dat we nog steeds aan uw zaak werken “. Dat hadden ze ook op 19 april jl. gezegd. En nu gebruiken ze de toename van annuleringen weer als smoes dat het langer duurt/gaat duren.
We worden aan een lijntje gehouden. Ik heb alle mails.

Anouk van Burken
2 jaren geleden
Reply to  Kami

Wat vervelend om te horen Kami! Mocht je er niet uitkomen met vliegtickets.nl, stuur dan gerust een bericht naar onze customer care: customercare@euclaim.nl. Dan gaan wij voor je uitzoeken of we iets voor je kunnen betekenen! ~Anouk

Jitske
3 jaren geleden

Beste,
In maart 2020 zaten wij in Nieuw Zeeland als gezin. We zouden in mei vanuit Perth terugvliegen naar Nederland. Die vlucht is geannuleerd en we zijn in april gerepatrieerd uit NZ (op eigen kosten). We hadden een retourvlucht AMS-AUCKLAND en PERTH-AMS. We hadden nog enkele losse vluchten tussendoor om van NZ naar AUS te vliegen. Die zijn alle geannuleerd.
Sinds april 2020 probeer ik de kosten voor de retourvlucht terug te krijgen van budgetair. De vlucht werd uitgevoerd door Singapore Airlines. Onlangs heeft Budgetair aangegeven dat zij het restitutieverzoek (eindelijk) hebben ingediend bij SA.

Ik vraag me af welk deel van de ticketprijs echter vergoed dient te worden. In mijn boeking is geen prijsverschil te zijn tussen de heen en terugvlucht. Ik heb alleen een totaalprijs van 4200 euro voor de retourticket. We hebben begin feb 2020 wel gebruik gemaakt van de heenvlucht. Aangezien het verschillende airports betreffen en hele verschillende periodes vraag ik me af of de restitutie 50% zal zijn? Of dat er gebruik gemaakt wordt van een andere berekening?

Weet u wat de richtlijn is?
Vriendelijke groet, Jitske Heeren

Anouk van Burken
3 jaren geleden
Reply to  Jitske

Beste Jitske, wat vervelend om te horen dat jullie nog steeds wachten op een terugbetaling van de ticketkosten. Er is geen sprake van een restitutie van 50%, maar jullie krijgen de kosten van het niet gebruikte vliegticket terug. Dit kun je wellicht even navragen bij Budgetair om wat voor een bedrag het gaat. Mocht je er niet uitkomen, dan horen wij het graag van je. Succes! ~Anouk

Hans
3 jaren geleden

Beste,
In februari heb ik bij Cheaptickets voor twee personen tickets gekocht van Eindhoven naar Brindisi (Ryanair, 20 juni, FR8833) en van Napels naar Amsterdam (transavia, 6 juli, 6410). Vanuit Cheaptickets krijg ik via Facebook al vanaf juni reactie dat er nog geen restitutie is ontvangen en zij in afwachting zijn van de vliegtuigmaatschappijen. Kennissen met vergelijkbare situaties hebben echter al in juni / augustus uitgekeerd gekregen. Kunnen jullie mij hierin verder helpen?
Groet, Hans

Anouk van Burken
3 jaren geleden
Reply to  Hans

Beste Hans, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat jullie nog steeds geen terugbetaling van de ticketkosten hebben ontvangen. Mocht er vanuit Cheaptickets niets geregeld worden, dan kunnen jullie ook contact opnemen met de luchtvaartmaatschappijen waarmee jullie zouden vliegen. Zij zijn namelijk verantwoordelijkheid voor de terugbetaling van de ticketkosten en fungeert Cheaptickets als een tussenpersoon. Onze partner Miss Casey kan jullie ook helpen met het terughalen van de ticketkosten. Hiervoor verwijs ik je naar: https://www.misscasey.com/nl/. Veel succes! ~Anouk

Danielle Duim
3 jaren geleden

goedemiddag, ik wacht inmiddels vanaf 18 juli op een refund van onze terugvlucht Barcalona -Amsterdam.
Wij zouden vliegen met Level Europe en daarna per mail te horen gekregen dat Vueling het overneemt. Vueling amper te bereiken en beantwoord niet de vraag waar het om gaat . Als ik ons vluchtnummer daar doorgeef , staat er ; u bent nog niet terugbetaald!!
Tips?

Anouk van Burken
3 jaren geleden
Reply to  Danielle Duim

Hoi Danielle, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat jullie nog steeds geen terugbetaling van de ticketkosten hebben ontvangen. Heb je via een luchtvaartmaatschappij een ticket geboekt of via een tussenpersoon? Ik zou je vooral aanraden om contact te blijven zoeken met Vueling, aangezien zij verantwoordelijk zijn voor de terugbetaling van de ticketkosten. Mocht het niet lukken, dan kun je partner Miss Casey inschakelen om de kosten terug te halen: https://www.misscasey.com/nl/. Veel succes! ~Anouk

Eveline
3 jaren geleden

Mijn vlucht van Crains via Singapore is gewijzigd. Het was voor mij niet mogelijk om deze gewijzigde vlucht te nemen. Hierom wilde ik mijn geld terug. Echter werd mij verteld dat ik alleen een credit kon krijgen. Hierom heb ik deze uiteindelijk geaccepteerd.
Nu ik hier inmiddels veel meer over heb gehoord en gelezen, begrijp ik dat ik mijn geld had terug mogen krijgen en de credit niet had hoeven accepteren. Ik ben hierover vals geïnformeerd door de vliegmaatschappij (Etihad Airways)
Zij zeggen hier niets meer aan te kunnen doen. De credit is twee jaar geldig. Of het (resterende) bedrag daarna wel uitbetaald kan worden kan niemand mij vertellen. Ik moet daarvoor over twee jaar maar even bellen.
Wat kan ik doen om te zorgen dat ik toch mijn geld terug kan krijgen? Heb ik recht op geld terug als ik geen gebruik kan maken van de credit?

Anouk van Burken
3 jaren geleden
Reply to  Eveline

Beste Eveline, bedankt voor je bericht. Helaas valt je vlucht niet onder Verordening 261/2004 en daarom heb je geen recht op een terugbetaling van de ticket. Begrijp ik het overigens goed dat het je eigen keuze was om de vlucht niet meer te nemen? Als dit het geval is, dan is het heel fijn dat je credits hebt ontvangen. Daarnaast is het afhankelijk van de policy van de vliegtuigmaatschappij of je recht op een terugbetaling van de tickets hebt. Dit staat meestal in de algemene voorwaarden. Je kunt uiteraard ook proberen om een refund aan te vragen bij Etihad Airways! Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik het graag van je. Veel succes Eveline! ~Anouk

yvette
3 jaren geleden

ik had een vlucht met Vueling in juli . Deze was geannuleerd. Via de app kon je aanklikken geld terug en tot op de dag van vandaag staat het nog zo. Inmiddels december en geen geld en geen berichten en je krijgt al helemaal niemand aan de telefoon.

Anouk van Burken
3 jaren geleden
Reply to  yvette

Hoi Yvette, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je nog geen terugbetaling van de ticketkosten hebt ontvangen. Mocht je geen reactie ontvangen, dan kun je contact opnemen met onze partner Miss Casey. Zij kunnen je helpen om de ticketkosten terug te krijgen via: https://www.misscasey.com/nl/. Veel succes gewenst! ~Anouk

Tom Bastianen
3 jaren geleden

Beste, Heb in februari tickets vanuit België aangekocht bij Schipholtickets.nl voor vluchten heen en terug met Corsair vanuit Parijs-Orly naar Miami en terug op 4/07/20 en 15/07/20. Na het annuleren van de vluchten door de Covid19 pandemie heb ik naar beide instanties een mail gestuurd om te vragen voor ofwel terugbetaling, herboeking of voucher. Op welke manier maakt mij niet uit, maar uiteraard wel één van de drie. Beide partijen antwoorden mij echter dat de andere partij voor dit moet instaan. Hoe kom ik te weten welke instantie hiervoor moet instaan zodat ik deze mooie reis op een later tijdstip nog kan maken?

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Tom Bastianen

Beste Tom, bedankt voor je bericht. Als ik goed uit uw verhaal begrijp heeft u geboekt voor vluchten met Corsair. Zij voeren de vluchten uit en dan kunt u beter met hen communiceren daarover. Het lijkt mij dat zij hetzelfde beleid hanteren voor de vluchten. ~Joery

Tom Bastianen
3 jaren geleden
Reply to  Customercare

Beste, heb met Corsair gemaild en zij vertellen mij dat ik de tickets via Schipholtickets. nl heb aangekocht en dat zij dus moeten instaan voor terugbetaling of voucher.

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Tom Bastianen

Hallo Tom, dank voor je bericht. We horen inderdaad vaker dat de luchtvaartmaatschappij verwijst naar de ticketorganisatie. Wanneer je terugbetaling wilt, kan ik je verwijzen naar onze dochteronderneming Miss Casey. Miss Casey claimt restitutie van ticketgeld bij maatschappijen. Op de website vind je daarover alle informatie. https://www.misscasey.com/nl/ Zij zijn uiteraard ook telefonisch bereikbaar op 088 0066444. ~Hedy

Karin Vermeer
3 jaren geleden

Beste,
Via D-reizen heb ik voor maart ’20 retourtickets gekocht naar Brunei met Singapore Airlines. Na 2 keer mijn vluchten te hebben omgeboekt, heb ik na de laatste annulering door Singapore Airlines een refund gevraagd. Singapore Airlines heeft na ca. 4 maanden het ticketbedrag naar D-reizen keurig netjes geretourneerd. D-reizen heeft mij laten weten dat zij pas over 20 weken dit bedrag naar mij gaan overmaken. Mogen zij het mij toekomende bedrag zomaar 20 weken later op hun rekening laten staan?
Met vriendelijke groeten,
Karin Vermeer

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Karin Vermeer

Bedankt voor je bericht Karin. Dat een reisbureau het bedrag vasthoud, staat niet vastgesteld in een regelgeving. Dit valt eerder onder standaard consumentenrecht, alleen hebben wij daar de kennis niet over. Ik hoop u toch enigszins te hebben geholpen! 🙂 ~Joery

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Karin Vermeer

Beste Karin, ter aanvulling op ons eerdere antwoord wil ik je graag verwijzen naar de Autoriteit Consument en Markt. Zij kunnen je waarschijnlijk informeren over de mogelijkheden voor jou om restitutie van het ticketgeld te bespoedigen. ~Hedy

Karin Vermeer
3 jaren geleden
Reply to  Customercare

Hoi Hedy,
Bedankt voor jouw reactie. Ik ga zeker met deze instantie contact opnemen.

Serge Wouters
3 jaren geleden

Beste,

Onze reis van Emirates geboekt bij cheaptickets is in maart 2020 geannuleerd. Tot op heden hebben wij nog geen restitutie mogen ontvangen. Er is met geen mogelijkheid contact te krijgen met Chesptickets. Het gaat om een behoorlijk bedrag en wil graag weten hoe ‘t afgehandeld wordt. Kan iemand mij adviseren wat te doen?

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Serge Wouters

Beste Serge, dank voor je bericht. We horen vaker dat ticketorganisaties slecht of niet bereikbaar zijn. Je hebt in ieder geval recht op restitutie. Op de site van onze dochteronderneming Miss Casey vind je hierover alle informatie. Miss Casey claimt restitutie bij luchtvaartmaatschappijen en ticketorganisaties volgens het Verdrag van Montreal. https://www.misscasey.com/nl/ Zij zijn natuurlijk ook telefonisch bereikbaar op 088 0066444. ~Hedy

Kaya
3 jaren geleden

Ivm code oranje hebben wij gekozen om niet te vliegen naar Turkije. Alleen de vliegmaatschappij sunexpress wil ons niet helpen. Wij hadden de Tickets via internetsite tix.nl gekocht zij beweren dat we bij sunexpress de tickets kunnen wijzigen naar een voucher of omboeken. Helaas weigert sunexpress ons te helpen en gaf aan dat tix. Nl dit moet doen ik ben al bijnna 3 maanden bezig hiermee. Wat kan ik doen?

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Kaya

Hallo Kaya, ik kan me voorstellen dat jullie ervoor gekozen hebben om niet naar Turkije te gaan. Wanneer je zelf annuleert heb je in principe geen recht op restitutie. Volgens de EU regelgeving is het zo dat wanneer een passagier zelf annuleert, de voorwaarden gelden zoals vermeld op de oorspronkelijke tickets. Alleen nu, met COVID19, wordt vaak wel de mogelijkheid tot omboeken ov een voucher aangeboden. Het lijkt mij in dat geval logisch dat zo’n wijziging via Tix.nl plaatsvindt. Dat is wat SunExpress zelf ook aangeeft. Het is een lastige situatie. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Deze kan je waarschijnlijk wel iets voor je doen! Heel veel succes! ~Hedy

Kaya
3 jaren geleden
Reply to  Customercare

Ik heb wel een rechtsbijstandverzekering. Ik ga hier achteraan. Bedankt!

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Kaya

Fijn Kaya, succes! ~Hedy

Carla
3 jaren geleden

Mag CheapTickets dossierkosten (29,00 Eur.) achterhouden bij een refund, tickets zijn vergoed.

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Carla

Hallo Carla, dank je voor je bericht. Wanneer de dossierkosten vooraf vermeld zijn op de boekingsbevestiging, mogen deze ingehouden worden. Het dossier is dan bij de boeking namelijk daadwerkelijk aangemaakt. Mocht je nog vragen hebben, neem gerust contact met ons op, op 088 0066466. ~Hedy

Bertus Ebbenhorst
3 jaren geleden

Ik had twee vluchten geboekt naar Rome en terug bij Anisec Luftfart en geld terug gevraagt maar tot op heden nog geen reactie wat kan ik nog doen

Editor
Customercare
3 jaren geleden

Beste Bertus. Bedankt voor je bericht. Hier is helaas heel weinig aan te doen. Wij weten dat Anisec Luftfart hetzelfde is als Level Europe en zij zijn afgelopen maanden failliet gegaan. Hierdoor is het niet mogelijk om de ticketprijs terug te ontvangen. Ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord. ~Joery

Brahim
3 jaren geleden

heb een tickit van 250 euro van april 2020 Marokko -Amsterdam die was geannuleerd door de maatschappij AIR ARABIA. Die willen niks terugbetalen alleen een reserveringsnummer waarmee ik binnen 1jaar moet boeken. Alleen ga ik voorlopig niet naar Marokko niet binnen 1jaar en ook niet over 2jaar. Heb al meerdere keren met ze gemaild maar daar krijg ik standaard antwoord in het engels hier heb je een vouchercode, maar op vragen reageren ze niet. Hoe kan ik me geld terug krijgen? Welke wegen moet ik bewandelen? Op mail reageren ze niet meer.

Brahim
3 jaren geleden
Reply to  Brahim

Air Arabia does not have a refund policy once the booking is paid for (except flights to/from Cairo). On cancellation, Air Arabia will retain the remaining amount as a credit towards a future flight which can be used for travel within one year from the date of payment by the same passenger only. Dit is wat ik op internet heb gevonden

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Brahim

Beste Brahim, wat een vervelende kwestie. Het probleem is dat Air Arabia een niet Europese luchtvaartmaatschappij is en dat jouw vlucht vertrok vanuit Marokko. Daardoor valt de vlucht niet onder de EU-Regelgeving en is er geen recht op schadevergoeding volgens 261/2004. Onze dochteronderneming Miss Casey claimt restitutie van ticketgeld bij maatschappijen, maar Air Arabia heeft geen kantoor in Nederland, het is daarom niet mogelijk een juridische procedure te starten. Helaas betekent dit dat wij je niet kunnen adviseren en je ook niet behulpzaam kunnen zijn. Helaas! Misschien is het toch een idee om de ‘voucher’ te accepteren en te vragen of deze bijvoorbeeld wel overdraagbaar is. Heel veel succes! ~Hedy

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Brahim

Hoi Brahim, ik je op het laatste bericht dat je achterliet (overigens dank daarvoor) geantwoord. Veel succes!~Hedy

Brahim
3 jaren geleden
Reply to  Customercare

Hartstikke bedankt voor je snelle antwoord. Top!

Luuk
3 jaren geleden

Ik had eind maart een retour vlucht van Melbourne naar amsterdam geboekt via vliegwinkel. Het terugvlucht naar australie is toen gecanceled vanwegen corona. Zelf kon voordat ik vertrok geen contact krijgen met vliegwinkel om mijn vlucht te weizigen/annuleren. Hierdoor ben ik toch maar tegug gegaan naar nederland. Ondertussen heb ik (na 8 Maanden!!) eindelijk een creditnota gekregen dit is alleen maar de helft van het betaald bedrag. Er is in het mailcontact tegen mij gezegt dat ik het volledige bedrag terug zou krijgen. En op de boekings bevestiging staat alleen de totaal prijs van de boeking. Heb ik hier recht om dan ook het volledige bedrag terug te krijgen?

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Luuk

Hoi Luuk, wat vervelend! Dat kan niet de bedoeling zijn. Mocht je er niet uitkomen met Vliegwinkel, raad ik je aan om via de site van ons “zusje” Miss Casey, hiervoor een claim in te dienen. De volgende link kun je gebruiken: https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/ Ook zijn zij natuurlijk telefonisch bereikbaar op 088 0066444. Veel succes! ~Hedy

Sven
3 jaren geleden

Ik heb via Cheaptickets geboekt en betaald voor 3* retour Amsterdam-Allicante met airliner Vueling. (vluchtdata 25 april 2020-6 mei 2020)

Cheaptickets is niet te bereiken, Vueling zegt dat Corona overmacht is en dat er geen restitutie volgt.

Cheaptickets heeft eind Juli 2020 een bericht gestuurd dat men een manier heeft gevonden om het geld van Vueling retour te krijgen.
Nu ruim 3 maanden later hoor ik nog steeds niks van Cheaptickets, Cheaptickets is onbereikbaar en men reageert ook niet op mails.

Naast mijn vakantie lijkt nu Cheaptickets nu ook mijn komende feestdagen te verpesten want ik heb het geld ondertussen hard nodig.

Is er niet iets mogelijk als een gezamenlijke rechtszaak tegen Cheaptickets?

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Sven

Hi Sven, wat ontzettend flauw dat Vueling zo reageert. Jij claim geen compensatie volgens de Verordening 261/2004 maar gewoon restitutie van je ticketgeld, volgens het Verdrag van Montreal. Daar heb je als passagier recht op. Vervelend dat Cheaptickets niet bereikbaar is. Mocht je er niet uitkomen met hen, raad ik je aan om via de site van ons “zusje” Miss Casey, hiervoor een claim in te dienen. De volgende link kun je gebruiken: https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/ Ook zijn zij natuurlijk telefonisch bereikbaar op 088 0066444. Veel succes! ~Hedy

Kim
3 jaren geleden

Ik heb in februari 2020, via budgetair , een vlucht (heen/terug) geboekt naar Istanboel. 2 dagen voor mijn vertrek in maart 2020 werd mijn vlucht geannuleerd vanwege het reisverbod dat van kracht ging door het coronavirus. Van budgetair heb ik kort daarna een mail ontvangen waarin stond dat ik recht had op een volledige terugbetaling van mijn ticket omdat de vlucht door Turkish airlines zelf werd geannuleerd. Ondertussen zijn we november en vermits budgetair zn klanten nog steeds niet te woord wil staan (hun telefoonlijnen werden gesloten door de drukte) probeer ik al bijna 8 maanden via mail om de beloofde terugbetaling te ontvangen. In hun antwoord, dat ik meestal krijg na 4 -8 weken, wordt telkens alle schuld bij de vliegtuigmaatschappij gelegd en zijn zij naar eigen zeggen constant in overleg hierover. Ik vind dit allemaal heel vreemd want ik ken verschillende mensen die ofwel bij een andere organisatie of bij Turkish airlines zelf, hun tickets hadden geboekt en ook te maken kregen met diezelfde annulatie, En bij hen is al enkele maanden geleden overgegaan tot het terugbetalen van hun tickets. Ligt hier het probleem dan niet bij de reisorganisatie nl. budgetair?? Doordat zij op geen enkele manier telefonisch bereikbaar zijn en eveneens geen kantoor hebben waar ik even verhaal kan gaan halen, groeit mijn achterdocht steeds meer. Ik weet niet meer wat de volgende logische stap zou kunnnen zijn, die ik kan zetten om mn centen terug te krijgen

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Kim

Beste Kim, dank je voor je bericht. In eerste instantie heeft Budgetair keurig gereageerd door aan te geven dat je recht hebt op volledige terugbetaling. Wat vervelend dat je daarna niets meer gehoord hebt. Onze dochteronderneming Miss Casey claimt restitutie van ticketgeld bij maatschappijen. Op hun site kun je kijken voor meer informatie en een claim aanmaken, indien gewenst. Middels de volgende link kom je direct op de juiste pagina. Ticketrestitutie valt onder extra gemaakte kosten. Je hebt iets gekocht, maar niet gekregen. https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/ . Natuurlijk zijn zij ook altijd telefonisch bereikbaar op 088 0066444 Succes! ~Hedy

Maud v. Velzen
3 jaren geleden

Via Vliegwinkel 4 tickets geboekt naar Orland 21 maart, deze zijn geannuleerd.
Tot op heden nog geen cent ontvangen
KLM en Vliegwinkel wijzen naar elkaar
Ik zou nu echt de ongeveer 2700 euro terug willen hebben
Wat moet ik doen

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Maud v. Velzen

Beste Maud, bedankt voor jouw bericht. Wat vervelend dat de 2 partijen naar elkaar wijzen. Wanneer de vliegtuigmaatschappij heeft geannuleerd heb je recht op een volledige restitutie. Onze dochteronderneming MissCasey kan jou hierbij assisteren. Zij kunnen de restitutie voor jou gaan indienen. Mocht je hier meer over willen weten adviseer ik je even te bellen met nummer 088-0066444. Je kunt ook meteen jouw dossier aanmaken via de volgende link: https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/. Mocht je nog vragen hebben, dan horen we dat natuurlijk graag! ~ Linda.

Van Acker Rosette
3 jaren geleden

Ik heb een vlucht geboekt bij veuling ,die zou doorgaan op 7 april 2020.nadat mijn vlucht van tui op 20 maart geanuleerd was door corona.Hoe kan ik nu de betaling van Tui en veuling terug betaald krijgen.Heel erg dank als jullie mij zouden kunnen helpengroetjes

Editor
Customercare
3 jaren geleden

Beste Rosette, dankjewel voor je bericht. Onze dochteronderneming Miss Casey kan hiermee behulpzaam zijn. Middels onderstaande link vindt je daarover alle informatie. Miss Casey kan restitutie van ticketgeld claimen bij luchtvaartmaatschappijen, volgens het Verdrag van Montreal. Miss Casey is ook telefonisch bereikbaar op 088 0066444. Veel succes! ~Hedy
https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/

Ter Weijden
3 jaren geleden

Via vliegwinkel ook stoelreserveringskosten gemaakt van ruim 300 euro
Nu krijg ik tickets vergoed maar ze betalen niet terug de stoelreserveringen, ik ben hier eigenlijk verbijsterd over. Mag dit zomaar?

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Ter Weijden

Bedankt voor je bericht Ter Weijden. De kosten van de stoelreservering behoort je terug te ontvangen, aangezien je daar geen gebruik van hebt gemaakt. Wanneer je de stoelreserveringskosten bij de boeking hebt betaald, behoort Vliegwinkel deze ook aan je terug te betalen. Op het moment dat je deze later zelf bij de vliegtuigmaatschappij hebt betaald, moet je bij hen zijn. Dan is dat buiten Vliegwinkel om gegaan. ~Joery

Ter Weijden
3 jaren geleden
Reply to  Customercare

Dankjewel voor je antwoord

Ter Weijden
3 jaren geleden
Reply to  Customercare

Wat zijn mijn mogelijkheden als Vliegwinkel weigert?
Hb ze net email gestuurd maar hun reactiesnelheid is gemiddeld 4-10 weken!
Zijn jullie een instantie waar ik mijn claim kan neerleggen?
Kan mij voorstellen dat ik niet de enige ben
Dankuwel

Ter Weijden
3 jaren geleden
Reply to  Ter Weijden

Excuus het bedrijf heet Vliegtickets.nl

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Ter Weijden

*Vliegtickets.nl bedoel ik in dat geval.~Hedy

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Ter Weijden

Dank voor je bericht. Als Vliegwinkel niet zu willen meewerken, kan ons ‘zusje’Miss Casey hiervoor een claim in behandeling nemen. Middels de hierna volgende link, vindt je alle informatie hierover en kan een claim ingediend worden. https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/ Miss Casey is ook telefonisch bereikbaar op 088 0066444. Veel succes! ~Hedy

Ter Weijden
3 jaren geleden
Reply to  Customercare

Dankjewel Hedy

Remmes
3 jaren geleden
Reply to  Ter Weijden

Thanks voor het snelle antwoord!c

Remmes
3 jaren geleden

Heb via cheaptickets bij Emirates tickets geboekt. Restitutie is in behandeling, maar heb ik ook recht op restitutie van mijn stoelreserveringen?

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Remmes

Beste Remmes, Bij de teruggave van ticketprijs behoort ook de kosten die je hebt gemaakt voor stoelreserveringen en/of bagage. Wanneer je nog extra vragen hebt, horen wij het graag. ~Joery

Elly Steffanie
3 jaren geleden

Beste .

Mijn reis naar Spanje 5 mei is geannuleerd. Eerst zou ik een voucher krijgen.
In Juli kwamen ze met het verhaal dat ik mijn geld zou terug krijgen .
Het was een pakket reis .Nu zeggen ze weer mijn geld is onderweg.
Hoelang kan dat duren mag dat zomaar.

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Elly Steffanie

Hallo Elly, wat een vervelende situatie. Je krijgt hierdoor het gevoel aan het lijntje te worden gehouden, begrijp ik. Op de site van ons ‘zusje’ Miss Casey vind je informatie over je rechten. Volgens het Verdrag van Montreal is het een passagiersrecht om restitutie van het ticket te ontvangen, bij een annulering gedaan door de luchtvaartmaatschappij. Miss Casey kan dit voor je claimen. Wanneer je vragen hebt, zijn zij ook telefonisch bereikbaar op 088 0066444. Middels onderstaande link, vind je ook alle informatie.~Hedy
https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/

Verona
3 jaren geleden

Ik heb een vraag ik had mijn vlucht geboekt bij vueling naar Barcelona. En die werd gecancelled en bleek dat zij het hadden uit besteed aan level. Nu stond er eerst vlucht krediet op mijn account bij vueling en opeens werd er gezegd dat ik het al verbruikt had maar ik zit nog steeds in Nederland. Ik meld dat hun dus en nu verwijzen ze mij door naar level om daar in het faillissement mee te gaan. Maar ik heb mijn tickets helemaal niet besteld bij level maar bij vueling en zij zijn met geen mogelijkheid te pakken te krijgen. Dit gedoe ben ik nu al maanden mee bezig. En wil nu gewoon mijn geld terug van vueling. Hoe pak ik dit nu aan. Met vriendelijke groet, verona lampkin

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Verona

Hallo Verona, wat vervelend dat Vueling zo reageert. Wanneer jouw vlucht is geboekt bij Vueling en je hebt daarvan een boekingsbevestiging van hen ontvangen, heb je in geval van annulering recht op restitutie van het ticketgeld. Als Vueling hieraan niet meewerkt, is het mogelijk een claim in te dienen bij ons ‘zusje’ Miss Casey. Miss Casey claimt volgens de Montreal Convention ticketrestitutie als extra gemaakte kosten. Je kunt een claim aanmaken via onderstaande link: https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/ Bij overige vragen kun je Miss Casey altijd bereiken op 088 0066444. ~Hedy

edwin
3 jaren geleden

Ticket geboekt bij United Airlines naar USA via tix.nl.
United stuurt ons naar 3rd party. Tix stuurt ons naar UA. Kastje muur dus.
Formeel is ticket niet gecanceled alleen komen we de USA niet in en hebben geen andere keuze als niet vertrekken. Hoe krijgen we nu gedaan dan we of geld retour krigen (Voorkeur) of een voucher?

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  edwin

Beste Edwin, wat ontzettend vervelend dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Wanneer jij zelf jouw vlucht wilt annuleren dien je dit te melden bij Tix.nl. Zij kunnen jou dan ook informeren over jouw ticketvoorwaarden. De wetgeving geeft namelijk aan dat je enkel recht hebt op restitutie van je ticket waneer de vliegtuigmaatschappij jouw vlucht annuleert en niet uitvoert. Wanneer je zelf annuleert wordt er naar de ticketvoorwaarden gekeken en naar aanleiding daarvan wordt er bepaald hoeveel jij van jouw ticket terugkrijgt. Wellicht biedt de vliegtuigmaatschappij jou uit coulance een voucher aan in deze uitzonderlijke situatie, maar dat zijn zij niet verplicht. Je zult echt moeten aandringen bij Tix.nl dat zij jou verder moeten helpen, je hebt tenslotte bij hen geboekt. Hopelijk wordt het snel opgelost! ~Linda.

Edwin
3 jaren geleden
Reply to  Customercare

Linda, enorm bedankt voor jouw reactie.
Helaas stuurt tux mij naar United Airlines en UA mij naar tix. Gezien het inreisverbod van USA kan ik onmogelijk gebruik maken van het ticket om de USA in te komen en dat is volgens mij het doel van een vliegticket, naar een land toe reizen en daar verblijven. Heen en weer vliegen is zinloos.
Ik heb er inmiddels een advocaat op gezet, ben er klaar mee.

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Edwin

Heel veel succes Edwin! ~Hedy

M. Velders
3 jaren geleden

Hallo

ik heb 3 tickets aan mijn broers geschonken om mij te bezoeken in Thailand.
Door de Corona is dit helaas niet door kunnen gaan en we hebben vouchers gekregen.
1 broer kan makkelijk reizen en zal alsnog komen als de corona voorbij is.
de andere twee kunnen dit niet zo makkelijk ivm werk en familie.
Ik heb KLM meerdere malen gevraagd om de tickets om te zetten naar mijzelf en mijn zoon zodat wij naar NL kunnen komen als de corona over is. als dat niet mogenlijk is wil ik het geld terug voor die twee vluchten/vouchers
Ik krijg geen enkele reactie van KLM via de mail, of andere social media app’s

het is extra lasting omdat ik in Thailand woon en werk…..wat moet ik nu doen?

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  M. Velders

Beste M. Velders, heel vervelend om totaal geen reactie te ontvangen van KLM. De optie om de vouchers naar u en uw zoon om te zetten, zou natuurlijk een perfecte oplossing zijn. Via onze website kunt u een dossier/claim aanmaken waarin wij uw voucher checken op rechtmatigheid. Wij beheren dan uw voucher. Wij communiceren met KLM en bewaken de vervaldatum. Komt de vervaldatum in zicht, dan zorgen wij ervoor dat u de reissom terugkrijgt. Zo nodig starten wij een rechtszaak op basis van no cure, no pay. Ook kan ik u nog verwijzen naar de website van onze dochteronderneming Miss Casey https://www.misscasey.com/nl/rechten/extra-gemaakte-kosten-door-corona/
Miss Casey gaat direct aan de slag met het terug vorderen van het ticketbedrag.Ik hoop dat ik u hiermee behulpzaam heb kunnen zijn. Dus EUclaim beheert de voucher en zorgt ervoor dat bij vervaldatum de reissom terugbetaald wordt. Miss Casey schrijft direct de maatschappij aan en vordert het bedrag. Veel succes! ~Hedy

M. Velders
3 jaren geleden
Reply to  Customercare

Dit is zo’n bevredigend antwoord….mijn dank is groot.

leonardus Alexander Bunschoten
3 jaren geleden

Wij hebben een vlucht naar Kuala Lumpur geboekt en DIREKT betaald bij de KLM. Nu heeft de KLM deze vlucht geannuleerd, probeerde wekenlang om ons een voycher te geven, wat wij niet wilde. Toen werd medegedeeld dat de KLM ons heeft omgeboekt naar een andere vlucht een maand later. Maar de grenzen met Malaysia zijn dicht en blijven voorlopig dicht. Nu komt er dan eindelijk een berichtje dat het process voor teruggave van ons geld in werking is gesteld. Maar door de grote drukte kan dit wel 90 dagen duren !!!Mocht er na 90 dagen nog niet zijn betaald dan mogen we customer service van de KLM bellen. Dit laatste is mission impossible. Als laatste de vraag van KLM,of we ook de prijs van de stoelen terug willen hebben. Mijn vraag,WIE IS ER NU GEK.

Editor
Customercare
3 jaren geleden

Beste Leonardus Alexander Bunschoten, hartelijk dank voor uw bericht. Dit is uitermate vervelend dat u zo lang op restitutie moet wachten. Echter is onze ervaring dat de vliegtuigmaatscahppijen deze lange tijd wel nodig hebben om de vele betalingen te verwerken in deze buitengewone situatie. Ik begrijp heel goed dat u dit lang vindt duren, maar een manier om dit proces te versnellen is er helaas niet. Mocht het zo zijn dat u na de 90 dagen de betaling nog niet heeft ontvangen, neemt u dan contact op met MissCasey (www.misscasey.com). Dit is onze dochteronderneming en zij kunnen u behulpzaam zijn bij het terugvorderen van de ticketprijs. Hopelijk volgt de betaling snel! ~Linda.

Marieke
3 jaren geleden

Beste euclaim,

Mijn vriend en ik hebben een heen- en terugreis geboekt bij Transavia naar een Canarisch eiland. De heenreis werd echter geannuleerd. De terugreis niet. We hebben continu geprobeerd contact op te nemen met Transavia om te vragen of onze terugvlucht ook geannuleerd werd, maar we kregen geen reactie. Omdat op de website stond dat bij een annulering van de heenreis de terugreis automatisch ook geannuleerd werd, zijn wij daar vanuit gegaan.

Transavia zegt nu echter dat, omdat wij de heen- en terugvlucht niet tegelijkertijd geboekt hebben, we geen geld terug krijgen voor de terugvlucht omdat dat als enkele reis wordt gezien en we die nog hadden kunnen gebruiken.
Wij konden echter niet naar de plaats van bestemming komen en dus ook geen gebruik maken van deze terugvlucht.

Wat zijn onze rechten hierin?
Vriendelijke groet,
Marieke

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Marieke

Bedankt voor je bericht Marieke. Helaas moet ik je mededelen dat Transavia hierin gelijk heeft. Er zijn namelijk 2 aparte boekingen gemaakt, één voor de heenvlucht en een tweede voor de terugvlucht. Hierdoor zijn er twee aparte situaties ontstaan, die apart beoordeeld worden. Je kunt hier helaas niets tegen doen. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op wacht, maar ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. ~Joery

Marieke
3 jaren geleden
Reply to  Customercare

Beste Joery,

Dank voor de snelle reactie!

In onze pogingen om contact op te nemen met Transavia werden wij naar de FAQ van de website verwezen en daar stond dat bij annulering heenvlucht, de terugvlucht automatisch ook geannuleerd zou worden. Er stond niet dat dit om één en dezelfde boeking moest gaan. We hebben herhaaldelijk geprobeerd contact te krijgen met Transavia om bevestigd te krijgen dat de terugvlucht zeker weten geannuleerd werd, maar kregen geen contact en zijn uiteindelijk van de FAQ uitgegaan.

Had Transavia dit duidelijker op de website moeten zetten of beschikbaar moeten zijn voor dit soort vragen? Maakt het nog uit dat wij door deze niet-beschikbaar niet in staat zijn geweest om door te geven dat wij de terugvlucht wilden annuleren?
Wat we niet goed begrijpen is dat er blijkbaar van Transavia van ons werd verwacht om een vlucht te nemen vanaf een bestemming waar wij – door Transavia- niet konden komen.

Editor
Customercare
3 jaren geleden
Reply to  Marieke

Goedemorgen Marieke, heel erg lastig deze situatie. Volgens de regelgeving heb je recht op restitutie van de heen- en terugvlucht als deze in 1 boeking zijn gedaan, zoals Joery al zei. Het is natuurlijk wel heel vervelend dat Transavia niet bereikbaar was voor jullie, zodat jullie geen mogelijkheid hadden om te overleggen. Hiervoor kan ik je echt alleen maar naar Transavia verwijzen. Als zij telefonisch onbereikbaar blijven, kun je altijd via social media proberen contact te krijgen. Heel veel succes! Mocht je nog vragen hebben, kun je ons ook altijd bereiken op 088 0066466. ~Hedy

Romke van Andel
3 jaren geleden

Ik zit al 6 maanden te wachten op mijn refund op twee retourvluchten van Garuda van Amsterdam naar Bali, geboekt via Cheaptickets. Van Cheaptickets krijg Ik masndenlang alleen maar standaard mailberichten.
Wat kan Ik doen om mijn refunds waar Ik recht op heb van Cheaptickets alsnog te krijgen?

Editor
Customercare
3 jaren geleden

Beste Romke. bedankt voor je bericht. Het is balen dat je in deze situatie terecht bent gekomen. Wanneer Cheaptickets niet op je berichten reageert, kun je het natuurlijk nog wel proberen bij de airline zelf. Eigenlijk horen zij je de ticketprijs terug te betalen! Wanneer dit allemaal niet lukt, zou je het bij een claimbedrijf kunnen neerleggen. Ons zusterbedrijf https://www.misscasey.com/nl/ behandelt dit soort claimen. Voor vragen kun je altijd contact met ons opnemen. ~Joery EUclaim

Micheline Van Eeckhoute
3 jaren geleden

Heb 4 tickets naar Turkije geboekt in december2019 , vlucht in juni. Geboekt bij E-sky . Vlucht geannuleerd door Corona, nog altijd niets terug gezien ….

Editor
Customercare
3 jaren geleden

Wat vervelend Micheline! Bij annulering heb je natuurlijk recht op teruggave van je ticketprijs. Je kunt bij de vliegtuigmaatschappij zelf proberen om je geld terug te krijgen! Wanneer dit niet lukt, kun je gerust een bedrijf inschakelen om dit voor je te doen. Wanneer je vragen hebt, kun je contact met ons opnemen. Wij staan graag voor je klaar. ~Joery

Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding