Gedupeerde passagiers van Hellas Travel worden gecompenseerd

Griekse luchtvaartmaatschappij Aegean Airlines is veroordeeld tot het betalen van compensatie voor het annuleren van een vlucht van Eelde naar Corfu. Daarnaast moet Aegean Airlines ook de kosten van het ticket betalen voor de passagiers die een nieuwe vlucht hebben geboekt naar Corfu. EUclaim, de partij die de passagiers juridisch bijstaat, is erg blij met het vonnis van de rechter. In 2015 besteedde Omroep Max aandacht aan het onderwerp.

vliegtuig aegean airlines op vliegveld
©: Wikipedia

Failliet Hellas Travel dupeert passagiers

Op 17 juli 2015 zouden de passagiers met Aegean Airlines naar het Griekse eiland Corfu vliegen. Hellas Travel kon niet langer aan haar betalingsverplichting voldoen. Aegean Airlines wou vervolgens de vlucht niet uitvoeren en heeft deze geannuleerd. De passagiers bleven met de problemen zitten. Passagiers die een pakketreis hadden geboekt moesten vervolgens zelf een nieuwe vlucht regelen waarvoor zij niet werden gecompenseerd. Ook werd de wettelijke compensatie voor vluchtannulering onder EU Verordening 261/2004 niet betaald door Aegean Airlines.

Rechter oordeelt in voordeel van passagier

De rechter heeft in het voordeel van de passagiers besloten dat Aegean Airlines verantwoordelijk is voor haar vluchten en zij niet aan haar vervoersverplichtingen heeft voldaan. De financiële compensatie wordt aan de gedupeerde passagiers toegekend eveneens als de terugbetaling van het ticket voor passagiers die zelf vervangend vervoer hebben moeten regelen.

Passagiers geboekte pakketreis wachten op uitspraak

Passagiers die een pakketreis hadden geboekt bij Hellas Travel waarvan hun vlucht met Aegean Airlines werd geannuleerd, wachten nog op een uitspraak van de rechter. Zij hebben naast het mislopen van hun vlucht zelf extra kosten moeten maken voor een vervangende vlucht of zijn helemaal niet op hun accommodatie aangekomen. Naar verwachting gaat de rechtbank nog prejudiciële vragen over deze kwestie stellen aan het Europese Hof van Justitie.

Ook te lezen op: Het dagblad van het Noorden

Check uw vlucht
Vorig nieuwsitem
Grote storing bij luchtverkeersleiding van Schiphol Airport
Volgende nieuwsitem
Luchthaven Bali gesloten vanwege aswolk vulkaan
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments

Geschreven door

Debbie is al jaren betrokken bij EUclaim. Ze weet alles van online marketing én van de rechten van vliegtuigpassagiers. Zij zorgt voor de juiste informatie op EUclaim.nl.

Meer over Debbie
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding