Koffer drama op Schiphol

Door een storing aan het splinternieuwe automatische bagagesysteem van Schiphol zijn vele passagiers die vertrokken naar hun zonnige bestemming zonder koffer op hun bestemming aangekomen.

Het is tijd voor zomervakantie! Dat betekent dat we onze zuurverdiende centjes uitgeven aan verre reizen. Hup, de trein of auto in en met de koffer naar Schiphol.

Het wordt dus weer een drukste van jewelste op Schiphol, maar het lijkt er op of de drukte niet zo erg wordt als vorig jaar. In de zomer van 2022 was het namelijk een grote chaos. De hallen stonden vol en koffers konden niet verwerkt worden.

Dat kwam grotendeels doordat er veel te weinig personeel was. Dat is inmiddels bijna opgelost, aldus Schiphol zelf. Er is alleen nog een tekort aan bagage-afhandelaars. Dit kan zorgen voor een opeenstapeling van koffers op Schiphol.

In de laatste week van juni 2023 was er een grote storing in het bagagesysteem van Schiphol. Inmiddels zijn we een week verder, maar volgens de Telegraaf zijn nog niet alle koffers zijn bij hun rechtmatige eigenaar aangekomen.

Dit is niet de eerste keer dat er een grote storing is in het bagage-systeem van Schiphol. In 2022 was het ook al raak. Hierdoor bleven duizenden koffers achter op Schiphol.

Achterblijven op Schiphol is nooit leuk. Niet als koffer, en ook niet als reiziger. Maar gelukkig heb je als reiziger wel bepaalde rechten. Is je vlucht vertraagd of geannuleerd? Dan kan je tot 600 euro terugkrijgen. Check of je in aanmerking komt.

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
Passagiers ontvangen 10 miljoen euro!
Volgende blogartikel
Piloten bang voor gifgas in cockpit
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding